Napraforgó Bölcsőde

Vezető: Kovács Lászlóné
Telefonszáma: 256 – 63 – 82
e-mail cím: napraforgo@rakosmentibolcsodek.hu

Bemutatkozik a Napraforgó Bölcsőde

Bölcsőde a kertvárosban

A bölcsődénk Rákoskeresztúr városközponthoz közel, a Sági utca 5-ben található, csendes, nyugodt kertvárosi környezetben.

 A bölcsőde épülete és környezete a gyermekekre szabva

A 80 férőhelyes épületünk 1982-ben készült el, gazdasági részből, és három azonos kialakítású gondozási egységből áll, melyekhez fedett teraszok kapcsolódnak.

A három külön játszórészre osztott udvarunk biztosítja a nyugodt, biztonságos játékot a szabad levegőn. A kültéri játék színtere tágas, rendezett, mozgásfejlesztő játékokkal, illetve homokozóval felszerelt.

Csoportszobáink világosak, tágasak, otthonosan berendezettek, ahol a gyerekek korcsoportnak és évszaknak megfelelő napirend szerint étkeznek, játszanak és alszanak. A gyermekek gondozását és önállósodását segítő berendezési tárgyak és eszközök a gyermekek méretéhez és fejlettségéhez igazodnak.

Tovább

Napraforgó hírfolyama

Első találkozás a bölcsődével

By | Napraforgó bölcsőde

Napraforgó Bölcsőde

Mit nyújt a bölcsőde?

  • A szülővel történő fokozatos beszoktatás lehetőséget ad a bölcsődei élet megismeréséhez.
  • A gyermekek ellátását szakképzett kisgyermeknevelők végzik.
  • Életkornak megfelelő, korszerű táplálást nyújtanak, a táplálékallergiás gyermekek étkeztetését is vállalják.
  • A napirend által biztosítva a megfelelő életritmus kialakítását.
  • A szabad levegőn való tartózkodással és alvással elősegíti a gyermek fejlődését.
  • A korai társas kapcsolatok hozzájárulnak az óvodai közösségbe való könnyebb beilleszkedéshez.

Családlátogatás:

A család és a bölcsőde, a szülő, a kisgyermeknevelő és gyermek közti kapcsolat kialakításának egyik fontos színtere. Jó lehetőséget ad az ismerkedésre, a gyermek mélyebb megismerésére az ő biztonságot nyújtó környezetében.

Beszoktatás:

A bölcsődei beszoktatás alatt számítsunk arra, hogy az eddig nyugodt, kedves, nem „anyás”, gyermekünk megváltozhat. Ehhez persze hozzájárulnak az életében amúgy is bekövetkező változások ( az új környezethez, ismeretlen gyermekekhez, felnőttekhez való alkalmazkodás, új szokások, napirend elsajátítása stb.). A közösségben egész nap alkalmazkodnia kell, így estére elfárad és otthon nyugtalanabb lesz.

Ne a beszoktatás előtt pár héttel vagy nappal kezdjék el leszoktatni szoptatásról, cumiról, cumisüvegről a beszoktatásra készülő gyermeket.

Az a célunk, hogy gyermekük az új környezetben is elfogadja az ételt, és az anya jelenléte ne legyen a feltétele annak, hogy eszik-e a pici, vagy sem. A bölcsőde napirendje nem biztos, hogy megegyezik az otthoni napirenddel. Minden kisgyermeknek más-más a ritmusa, ezért érdemes arra odafigyelni, hogy ez az átállás is megtörténjen még a bölcsődei beszoktatás kezdete előtt. Arra törekszünk, hogy a családokkal együttműködve, együtt neveljük a gyermekeket a rendszeresség, a fokozatosság és a pozitív nevelési módszerek alkalmazásával. Gyermekenként változó ütemben, anya-gyermek kapcsolatától függően változhat. A beszoktatás ütemét megszakíthatják betegségek, egyéb tényezők. Ebben az esetben a beszoktatás üteme visszaeshet. A beszoktatás sok türelmet, megértést, együttműködést igényel minden benne részvevőtől.

Mi is a napirend?

A napirendünk a következő:

6.00.- 8.00. Gyermekek érkezése, szabad játék
8.00.- 8.30. Reggeli
8.30.- 10.00. Szabad játék (Időjárástól függően a bölcsőde udvarán.)
10.00.- 10.10.Tízórai
10.10.- 11.30. Szabad játék (Időjárástól függően a bölcsőde udvarán.)
11.30.- 12.00. Ebéd
12.00.- 15.00. Alvásidő
15.00.- 15.30. Uzsonna
15.30.- 18.00. Szabad játék a szülők megérkezéséig. (Időjárástól függően a bölcsőde udvarán, tavasztól őszig)

Az eddig ismertetett napirend kialakításához szükséges tényezőket mi is figyelembe vesszük. Fontos tudnunk a család napirendjét, hogy jobban megértsük a gyermek viselkedését, segítsünk összehangolni az eltérő napirendeket a család és a bölcsőde között. A gyerekek egyéni szükségleteit meg kell ismernünk korosztályok szerint.

Napról- napra ismétlődő, rugalmas rendszer által a gyerekek már előre tudják, hogy melyik napirendi pont következik a másik után. Ezt gyakran ők maguk is el szokták mondani a nap folyamán Pl.: „Ebéd után alszom, felébredek, uzsonnázom és jön értem anya.” A napirend növeli a biztonságérzetüket. Ezen biztonságérzet által a gyermekek érzelmileg kiegyensúlyozottá, stabilabbá válnak. Tehát a családok és a gyermek intézmények életében egyaránt szükséges az állandó napirend kialakítása, mellyel megkönnyítjük, megalapozhatjuk az egészséges életünket.

Bölcsődénkben hat csoport működik, melyből két csoportban sajátos nevelési igényű gyermekek ellátása is folyik.

Fontos számunkra a családias, biztonságos, szeretetteljes légkör megteremtése, hogy a gyerekek jó kedvűen, mosolygósan érkezzenek a bölcsődébe. Tapasztalataink szerint már a legkisebb korosztály érdeklődését is felkeltik a vizuális és művészeti neveléshez kapcsolódó eszközeink.

Célunk a vizuális alkotó tevékenységek (pl. gyurmázás, festés, rajz, vágás, ragasztás) a gyermekek legkedveltebb elfoglaltságai közé tartoznak. E tevékenységek fejlesztik a kézügyességet, a fantáziát, a gondolkodást, az esztétikai érzéket, teret adnak a szabad önkifejezésnek, így nagy személyiségformáló erővel bírnak. Termések-termények felhasználása, valamint a finommanipuláció fejlődését segítő tépés, varrás, apróbb gyöngyök felfűzése. Különböző alkotó tevékenységek során átélt sikerélmény erősíti a gyermekek alkotókedvét egyéni kifejezésmódját. Különböző természetes, újrahasznosított anyagok megismerése.

A gyerekek saját maguk dönthetik el, hogy szeretnének- e az adott tevékenységben részt venni, bekapcsolódni.

Irodalmi nevelés

Céljaink közt szerepel, hogy a lehető legtöbb verssel, mesével, és mondókával színesítve irodalmi élményt nyújtsunk a gyermekek számára. Figyelembe vesszük az adott évszakot és az ünnepet.

Olyan értékes irodalmi alkotásokkal szeretnénk megismertetni a gyermekeket, melyek pozitív élményt adva örömet szereznek, mind e mellett jó hangulatot teremtve segítik az anyanyelvi nevelést, a gyermekek életkorához igazodva. További cél, mintaadás a családok számára is a szórólapok segítségével, lehetőséget nyújtva a kortárs irodalmi alkotások megismerésére, melyhez nagyon sok könyv áll rendelkezésünkre.

Zenei nevelés

Célunk a zenei nevelés során, a gyermek zenei érdeklődésének felkeltése, az éneklés megszerettetése, pozitív élményhez juttattatás. Ez a mindennapok során spontán valósul meg, a gondozási-nevelési helyzetek alkalmával.

Újrahasznosítás

A kisgyermeknevelők tematikus tervekbe beépítik a környezeti neveléssel, fenntarthatóságra neveléssel kapcsolatos elemeket.

A kisgyermeknevelők folyamatosan lehetőséget biztosítanak a gyermekeknek az évszakok váltakozásával járó természeti jelenségek, környezeti ingerek megfigyelésére, megtapasztalására a bölcsőde kertjében való rendszeres játéktevékenység által. Gyűjthetnek leveleket, nagyítóval vizsgálhatják a bogarakat, gondozhatják a növényeket.

A bölcsődei csoportszoba is tanúskodik a környezeti nevelésre való odafigyelésről. A csoportszoba dekorációja is tükrözi a környezettudatos szemléletet, mely megnyilvánul mind témájában, mind a felhasznált (újrahasznosított) anyagokban.

Alma csoport alkotása

Bölcsődénk sajátosságai

Kreatív és tornaszoba, ahol a gyerekek rossz idő esetén tölthetnek el időt a kisgyermeknevelők felügyelete mellett. Valamint itt történnek az egyéni fejlesztések, a sajátos nevelési igényű gyermekek számára, a fejlesztőpedagógus irányításával.

Sószobával is rendelkezünk, melynek használata ősztől-tavaszig történik, figyelembe véve az egyéni igényeket.

Amennyiben tájékoztatónk felkeltette figyelmét, ajánljuk web oldalunk felkeresését.

https://rakosmentibolcsodek.hu/napraforgo-bolcsode/

Téli napok a Napraforgó Bölcsődében

By | Napraforgó bölcsőde

Mi történik télen a bölcsiben? Mivel tölti az időt számtalan kisgyermek? Kis képes összefoglalónkban megmutatjuk, itt biztosan nem unatkozik senki.

Magot kapnak a madarak

A kisgyermeknevelők felhívják a gyerekek figyelmét, hogy a hideg idő érkezésével mennyire fontos gondoskodnunk a madarak etetéséről, itatásáról. A tevékenységhez kapcsolódó, a csoportban megtalálható könyvek segítségével verseket mondanak, dalokat énekelnek közösen a gyermekekkel a kisgyermeknevelők.

Magot kapnak a madarak

A vers a mese része a mindennapjainknak. Most a legkedvesebb madaras téli versünket hoztuk.

Nemes Nagy Ágnes: Hóesésben

Szakad a hó, nagy csomókban,
Veréb mászkál lent a hóban.
Veréb! Elment az eszed?
A hóesés betemet.
Nem is ugrálsz, araszolsz,
Hóesésben vacakolsz,
Fölfújtad a tolladat,
Ázott pamutgombolyag.
Mi kell neked? Fatető?
Fatető!
Deszka-madár etető.

Öltöztessük fel Elemért!

Elemér fázik

A testsémával ismerkednek a gyerekek játékos formában. Könnyen megtanulják a testrészek nevét, a testrészekkel való ismerkedés által a térirányok is rögződnek a gyermekekben (pl. lépj előrébb, tedd a hátad mögé)

Elemér felöltöztetése segít megismerni:

  • a testrészeinket
  • az öltözködés sorrendjét
  • az évszakokhoz is köthető ruhadarabokat pl.: sapka, csizma, kesztyű, dzseki

Így öltözik Elemér

A napi öltözködésre is kitérhetünk, a gyermekek közben elmesélhetik ki hogyan csinálja otthon. Választhat-e ruhát? Öltözik-e egyedül?

Jó móka! Javasoljuk otthoni kipróbálásra!

Elemér felöltözött, már nem fázik.

Remek alkotó tevékenység a lepedőre festés

Alkotás lepedőre

Előkészítettük a lepedőt, a gyerekek érdeklődését felkeltette és izgalommal várták mi fog történni. Minden gyermek a saját ízlése szerint választhatott festéket, melyet nagy lelkesedéssel kevertek össze.

Az elkészült alkotás a csoportszoba falát díszítette, hogy gyönyörködhessenek a saját munkájukban.

Alkotás lepedőre

Élmények hatására érdeklődésük szélesedik, sikerélmények hatására ábrázolóképességük fejlődik.

A megerősítésnek nagy szerepe van a folyamatban.

A csoportban dolgozó kisgyermeknevelők felkeltik a gyerekek érdeklődését, díszítő kedvét és -készségét, megmutatják az alkotásban rejlő örömöket.

Alkotás lepedőre

Képek forrása: REB Napraforgó Bölcsőde

Elérhetőségek és egyéb adatok

Címe: 1171 Budapest, Sági u. 5.
Telefonszáma: 256 – 63 – 82
e-mail címnapraforgo@rakosmentibolcsodek.hu
Vezetõ: Kovács Lászlóné

Alapításának éve: 1980
Megközelíthetõ: Rákoskeresztúr – Elágazástól 162, 97E-es autóbusszal
Ellátási körzete: Budapest XVII. kerülete
Nyitvatartási ideje: munkanapokon 6:00 – 18:00 óráig
Férõhelyek száma: 80 fõ

„Mindenkinek van egy saját kincsesbányája, a saját gyerekkora.”

Csukás István