ÚJ! Az egészségügyi helyzettel kapcsolatos információk!

By | COVID-19

A gyermekek kísérői számára a maszk használatát és a kézfertőtlenítést továbbra is kérjük intézményeinkben!

A maszk használatával és a kézfertőtlenítéssel nemcsak a koronavírust, hanem egyéb más kórokozók terjedését is lassíthatjuk.

Kérjük, gondoljon gyermeke egészségére és tartsa be a fentieket az intézményen belül.

Továbbra is vigyázzunk egymásra és a körülöttünk élőkre.

REB csapata

Utolsó frissítés: 2022.03.08.

Bölcsődéink mindegyike vállalja a mosható pelenka használatát

By | Csibe bölcsőde, Kippkopp bölcsőde, Napraforgó bölcsőde, Nefelejcs bölcsőde

Fontosnak tartjuk, hogy tevékenységünk során mindent megtegyünk környezetünkért. A mosható pelenka befogadása egy újabb lépés a fenntartható fejlődés felé.

A pelenka megfelelő tárolására jól záródó dobozt kérünk, a gyermek nevével ellátva.
A használathoz tartozó minden kellék megfelelő tisztántartásáról, a szülőnek naponta gondoskodnia kell.
Vagyis, minden nap haza kell szállítani a tároló edényt is a fertőtlenítéshez.

További részletekért kérjük, forduljon a bölcsőde vezetőjéhez.

Üdvözöljük a Csibe Bölcsődében!

By | Csibe bölcsőde

Kedves Szülők és gyerekek!

A kialakult vészhelyzet miatt sajnos nem tudunk személyesen találkozni, ezért szeretnénk bemutatni Önöknek, nektek bölcsődénket.

A Csibe bölcsőde lakóházak között, csendes zöldövezetben helyezkedik el a kerület legnagyobb lakótelepén.

Bölcsődénk sajátosságai:

  • 124 férőhely
  • tágas, parkszerű udvar
  • jól képzett kisgyermeknevelők
  • családias légkör
  • 5 egység ( fantázia nevekkel – méhecske, mókus ,pillangó, katica, süni)
  • saját főzőkonyha, dietetikus által tervezett étlap, korszerű táplálás, eltérő táplálkozásigényű gyermekek étkeztetését is vállaljuk.

Bölcsőde helységei:

Gyermeköltöző

Reggel a szülők itt öltöztetik át gyermeküket, ahol saját jellel ellátott szekrénye és cipős polca van minden kisgyermeknek.
Itt található a faliújság, ahol aktuális információkat találhatnak illetve a heti étlapot. Az átadókat a gyerekek munkái díszítik.

Fürdőszoba

A gondozáshoz használt terület biztonságosan megközelíthető, követlenül kapcsolódik a csoport szobához és az átadóhoz. Célszerű, tágas, megfelelően elhelyezett eszközök (pelenkázó, zuhanyzó, törülköző, és fésűtartó, egészalakos tükrök,stb.) segítik a gondozás folyamatosságát. A gyermekvécé és a mosdó a gyermekek számára elérhető, a gyermekméretű eszközök lehetőséget adnak az önálló

tevékenységhez, a helyes szokások kialakításához. A gyermekek saját pelenkáit, ruházatait jellel ellátott kosárban, nyitott előkészítő polcon, szekrényben, pólyázó asztalban tároljuk.

Csoportszobák

Tágasak, világosak . A bútorok megfelelő elhelyezésével alakítjuk ki az elkülönített, nyugodt játszóhelyeket. Többségében elegendő hely van a nagymozgásos tevékenységekhez és a csendes játékokhoz. A puhaságot ülőpárnákkal, játszópárnákkal, kuckóval, mesesarokkal nyújtjuk. A gyermekeknek saját helyük van az asztaloknál étkezéskor. A nyugodt alváshoz saját ágyat, jellel ellátott ágyneműt, állandó ágyazási helyet biztosítunk gyermekeinknek.

A kisgyermeknevelők évszakoknak megfelelő díszítéssel varázsolják otthonossá a szobákat, ahol a mindennapok telnek.

Játszóudvar

Minden csoport közvetlenül kapcsolódik a kerthez. A játszókert utcai zajtól védett, zárt területen helyezkedik el. Változatos mozgáslehetőségeket biztosítunk minden évszakban a beépített és a mobil játék eszközökkel. Nyáron pancsolással tesszük élvezetessé, és sokszor elviselhetetlen kánikulai napokat.

Sószoba

Rosszidő esetén ,prevenció céljából ,a napirendbe építve rendszeresen látogatják a gyermekek előre megtervezett beosztás alapján.

Családi programjaink:

  • Kreatív családi délutánok (karácsony, húsvét )
  • Karácsonyi vásár
  • Föld napja -közös virág ültetés szülőkkel
  • Csibe nap

Beszoktatás

  • 2 hetes szülővel történő folyamat
  • Lényege: a gyermek fokozatosan szokja meg a közösségi életet
  • A beszoktatást megelőzi a családlátogatás, a kisgyermeknevelők otthoni környezetben ismerkednek a családdal, illetve a család a kisgyermeknevelőkkel. A szülők választ kaphatnak kérdéseikre. A szülő, a kisgyermeknevelő és gyermek közti kapcsolat kialakításának egyik legfontosabb színtere.
  • Fontos, hogy ne a beszoktatás előtti hetekben vagy napokban kezdjék el gyermeküket leszoktatni a szoptatásról, cumiról, cumisüvegről .

A napirendünk a következő:

6.00.- 8.00. – Gyermekek érkezése, szabad játék
8.00.- 8.30.- Reggeli
8.30.- 10.00.-Szabad játék
10.00.- 10.10.- Tízórai
10.10.- 11.30. -Szabad játék
11.30.- 12.00.- Ebéd
12.00.- 15.00. – Alvásidő
15.00.- 15.30.- Uzsonna
15.30.- 18.00. – Szabad játék a szülők megérkezéséig.

Elérhetőségeink:
1173.Újlak utca 112.
Telefonszám: 06 1 2561 465
Email cím: csibe@rakosmentibolcsodek.hu

Várunk szeretettel mert bölcsisnek lenni jó!
Csibe bölcsőde dolgozói

Első találkozás a bölcsődével

By | Napraforgó bölcsőde

Napraforgó Bölcsőde

Mit nyújt a bölcsőde?

  • A szülővel történő fokozatos beszoktatás lehetőséget ad a bölcsődei élet megismeréséhez.
  • A gyermekek ellátását szakképzett kisgyermeknevelők végzik.
  • Életkornak megfelelő, korszerű táplálást nyújtanak, a táplálékallergiás gyermekek étkeztetését is vállalják.
  • A napirend által biztosítva a megfelelő életritmus kialakítását.
  • A szabad levegőn való tartózkodással és alvással elősegíti a gyermek fejlődését.
  • A korai társas kapcsolatok hozzájárulnak az óvodai közösségbe való könnyebb beilleszkedéshez.

Családlátogatás:

A család és a bölcsőde, a szülő, a kisgyermeknevelő és gyermek közti kapcsolat kialakításának egyik fontos színtere. Jó lehetőséget ad az ismerkedésre, a gyermek mélyebb megismerésére az ő biztonságot nyújtó környezetében.

Beszoktatás:

A bölcsődei beszoktatás alatt számítsunk arra, hogy az eddig nyugodt, kedves, nem „anyás”, gyermekünk megváltozhat. Ehhez persze hozzájárulnak az életében amúgy is bekövetkező változások ( az új környezethez, ismeretlen gyermekekhez, felnőttekhez való alkalmazkodás, új szokások, napirend elsajátítása stb.). A közösségben egész nap alkalmazkodnia kell, így estére elfárad és otthon nyugtalanabb lesz.

Ne a beszoktatás előtt pár héttel vagy nappal kezdjék el leszoktatni szoptatásról, cumiról, cumisüvegről a beszoktatásra készülő gyermeket.

Az a célunk, hogy gyermekük az új környezetben is elfogadja az ételt, és az anya jelenléte ne legyen a feltétele annak, hogy eszik-e a pici, vagy sem. A bölcsőde napirendje nem biztos, hogy megegyezik az otthoni napirenddel. Minden kisgyermeknek más-más a ritmusa, ezért érdemes arra odafigyelni, hogy ez az átállás is megtörténjen még a bölcsődei beszoktatás kezdete előtt. Arra törekszünk, hogy a családokkal együttműködve, együtt neveljük a gyermekeket a rendszeresség, a fokozatosság és a pozitív nevelési módszerek alkalmazásával. Gyermekenként változó ütemben, anya-gyermek kapcsolatától függően változhat. A beszoktatás ütemét megszakíthatják betegségek, egyéb tényezők. Ebben az esetben a beszoktatás üteme visszaeshet. A beszoktatás sok türelmet, megértést, együttműködést igényel minden benne részvevőtől.

Mi is a napirend?

A napirendünk a következő:

6.00.- 8.00. Gyermekek érkezése, szabad játék
8.00.- 8.30. Reggeli
8.30.- 10.00. Szabad játék (Időjárástól függően a bölcsőde udvarán.)
10.00.- 10.10.Tízórai
10.10.- 11.30. Szabad játék (Időjárástól függően a bölcsőde udvarán.)
11.30.- 12.00. Ebéd
12.00.- 15.00. Alvásidő
15.00.- 15.30. Uzsonna
15.30.- 18.00. Szabad játék a szülők megérkezéséig. (Időjárástól függően a bölcsőde udvarán, tavasztól őszig)

Az eddig ismertetett napirend kialakításához szükséges tényezőket mi is figyelembe vesszük. Fontos tudnunk a család napirendjét, hogy jobban megértsük a gyermek viselkedését, segítsünk összehangolni az eltérő napirendeket a család és a bölcsőde között. A gyerekek egyéni szükségleteit meg kell ismernünk korosztályok szerint.

Napról- napra ismétlődő, rugalmas rendszer által a gyerekek már előre tudják, hogy melyik napirendi pont következik a másik után. Ezt gyakran ők maguk is el szokták mondani a nap folyamán Pl.: „Ebéd után alszom, felébredek, uzsonnázom és jön értem anya.” A napirend növeli a biztonságérzetüket. Ezen biztonságérzet által a gyermekek érzelmileg kiegyensúlyozottá, stabilabbá válnak. Tehát a családok és a gyermek intézmények életében egyaránt szükséges az állandó napirend kialakítása, mellyel megkönnyítjük, megalapozhatjuk az egészséges életünket.

Bölcsődénkben hat csoport működik, melyből két csoportban sajátos nevelési igényű gyermekek ellátása is folyik.

Fontos számunkra a családias, biztonságos, szeretetteljes légkör megteremtése, hogy a gyerekek jó kedvűen, mosolygósan érkezzenek a bölcsődébe. Tapasztalataink szerint már a legkisebb korosztály érdeklődését is felkeltik a vizuális és művészeti neveléshez kapcsolódó eszközeink.

Célunk a vizuális alkotó tevékenységek (pl. gyurmázás, festés, rajz, vágás, ragasztás) a gyermekek legkedveltebb elfoglaltságai közé tartoznak. E tevékenységek fejlesztik a kézügyességet, a fantáziát, a gondolkodást, az esztétikai érzéket, teret adnak a szabad önkifejezésnek, így nagy személyiségformáló erővel bírnak. Termések-termények felhasználása, valamint a finommanipuláció fejlődését segítő tépés, varrás, apróbb gyöngyök felfűzése. Különböző alkotó tevékenységek során átélt sikerélmény erősíti a gyermekek alkotókedvét egyéni kifejezésmódját. Különböző természetes, újrahasznosított anyagok megismerése.

A gyerekek saját maguk dönthetik el, hogy szeretnének- e az adott tevékenységben részt venni, bekapcsolódni.

Irodalmi nevelés

Céljaink közt szerepel, hogy a lehető legtöbb verssel, mesével, és mondókával színesítve irodalmi élményt nyújtsunk a gyermekek számára. Figyelembe vesszük az adott évszakot és az ünnepet.

Olyan értékes irodalmi alkotásokkal szeretnénk megismertetni a gyermekeket, melyek pozitív élményt adva örömet szereznek, mind e mellett jó hangulatot teremtve segítik az anyanyelvi nevelést, a gyermekek életkorához igazodva. További cél, mintaadás a családok számára is a szórólapok segítségével, lehetőséget nyújtva a kortárs irodalmi alkotások megismerésére, melyhez nagyon sok könyv áll rendelkezésünkre.

Zenei nevelés

Célunk a zenei nevelés során, a gyermek zenei érdeklődésének felkeltése, az éneklés megszerettetése, pozitív élményhez juttattatás. Ez a mindennapok során spontán valósul meg, a gondozási-nevelési helyzetek alkalmával.

Újrahasznosítás

A kisgyermeknevelők tematikus tervekbe beépítik a környezeti neveléssel, fenntarthatóságra neveléssel kapcsolatos elemeket.

A kisgyermeknevelők folyamatosan lehetőséget biztosítanak a gyermekeknek az évszakok váltakozásával járó természeti jelenségek, környezeti ingerek megfigyelésére, megtapasztalására a bölcsőde kertjében való rendszeres játéktevékenység által. Gyűjthetnek leveleket, nagyítóval vizsgálhatják a bogarakat, gondozhatják a növényeket.

A bölcsődei csoportszoba is tanúskodik a környezeti nevelésre való odafigyelésről. A csoportszoba dekorációja is tükrözi a környezettudatos szemléletet, mely megnyilvánul mind témájában, mind a felhasznált (újrahasznosított) anyagokban.

Alma csoport alkotása

Bölcsődénk sajátosságai

Kreatív és tornaszoba, ahol a gyerekek rossz idő esetén tölthetnek el időt a kisgyermeknevelők felügyelete mellett. Valamint itt történnek az egyéni fejlesztések, a sajátos nevelési igényű gyermekek számára, a fejlesztőpedagógus irányításával.

Sószobával is rendelkezünk, melynek használata ősztől-tavaszig történik, figyelembe véve az egyéni igényeket.

Amennyiben tájékoztatónk felkeltette figyelmét, ajánljuk web oldalunk felkeresését.

https://rakosmentibolcsodek.hu/napraforgo-bolcsode/